Kampanie brandowe to reklama Google Ads bardzo chętnie wykorzystywana w promowaniu marek. Mówi się o jej elastyczności pod kątem możliwości dostosowania treści, jej skuteczności, jak również jako o sposobie na ochronę przed działaniami konkurencji. Pozostaje jednak pytanie – jaki sens ma promowanie się na brand, skoro odbiorcy po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy naszej marki i tak zobaczyć mogą organiczne (bezpłatne) wyniki u samego szczytu SERP?
Poprzestanie na samych darmowych kliknięciach zdaje się być kuszącym rozwiązaniem, jednak jak się okazuje, inwestycja w brandowe słowa kluczowe może przynieść o wiele więcej niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Poniżej kilka argumentów, które potwierdzają, że reklamowanie się na brand jest taktyką marketingową wartą przetestowania.
Po pierwsze – wychodzisz klientowi naprzeciw
Marketing w internecie rozwija się każdego dnia, a jako reklamodawca musisz się nieźle nagimnastykować w konstruowaniu skutecznych kampanii, aby te dotarły do ‘właściwych’ odbiorców. Reklama w wyszukiwarkach to bez wątpienia jedna z tych najskuteczniejszych – w końcu każdy z nas poszukując konkretnych produktów czy usług właśnie tam kieruje się w pierwszej kolejności. Słowa kluczowe obejmujące nazwę Twojej marki oznaczają, że klienci poszukują informacji właśnie o niej, i to dzięki nim możesz dowiedzieć się również o tym, co konkretnie budzi największe zainteresowanie – które produkty, usługi czy np. promocje. Kampanie brandowe to ukłon w stronę wyszukujących Cię klientów, a jednocześnie okazja do pokazania im tego co jeszcze możesz im zaoferować. Jest to zatem swego rodzaju zaproszenie, otwarcie przed nimi swoich drzwi szerzej. Pamiętaj bowiem, że nawet najbardziej zainteresowany klient odejdzie, jeżeli zastanie puste półki.
Po drugie – wykorzystujesz potęgę SERP
Jak wspominałam już powyżej, wyszukiwarka to pierwsze z miejsc, w które kierujemy się w poszukiwaniu informacji. To tutaj znajdujemy odpowiedź na nurtujące pytania, ale i produkty czy usługi będące rozwiązaniem dla naszych potrzeb. Ciężko jest wyobrazić sobie życie bez wyszukiwarki Google, co podkreśla to jak cenną jest ona powierzchnią reklamową. Wybierając na jedną z taktyk marketingowych kampanie na brand możesz bowiem:
- uchronić swoja markę przed konkurencją (obniżając skuteczność działań rynkowych rywali),
- zyskać pełną swobodę w kreowaniu przekazu widzianego przez wpisujących jej nazwę odbiorców,
- dzięki PPC mieć pełną autonomię w prezentacji marki, a swoją witrynę możesz dowolnie optymalizować pod kątem wyników wyszukiwania,
- skupić uwagę użytkowników urządzeń mobilnych na Twoich ofertach (im mniejszy ekran, tym mniej widocznych na pierwszy rzut oka ofert),
- w połączeniu z działaniami SEO przykuć praktycznie całą uwagę potencjalnych klientów na Twój brand dzięki zajęciu wszystkich czołowych pozycji SERP.
Po trzecie – korzystasz inwestując w markę
Zadaniem wyszukiwarek jest zapewnienie możliwie najtrafniejszych wyników dla zapytań użytkowników. Co ciekawe, w praktyce, łączenie słów kluczowych (dla tych trafnych wyników) z marką pomóc może o wiele efektywniej wykorzystać budżet PPC. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta kliknięcia te są o wiele tańsze aniżeli te, w których mamy do czynienia z dużą konkurencją. Teraz pewnie pomyślisz, że przecież inwestycja w kampanie z brandem wpływać może na niższy całkowity ruch na stronie. OK, to prawda, ale miej na uwadze fakt, że ich niewielki koszt (w porównaniu do słów kluczowych niebrandowych) sprawia, że uzyskasz o wiele większy zwrot z każdej wydanej na nie złotówki!
Aby w pełni wykorzystać potencjał kampanii brandowych nie zapominaj jednak o bieżącym śledzeniu danych analitycznych – dzięki temu zaobserwujesz wpływ zmian na całkowity ruch na stronie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak oceniać skuteczność kampanii Google Ads zapraszam tutaj.
Po czwarte – zyskujesz kontrolę nad przekazem
We wcześniejszych punktach już wspominałam o swobodzie kreowania treści do odbiorców, którą umożliwiają kampanie brandowe, niemniej myślę, że warto pochylić się nad tą kwestią również od innej strony. Przekaz ten odpowiada bowiem także za to, jak marka postrzegana jest przez odbiorców, a w konsekwencji ma on nieoceniony wpływ na wydajność witryny. Pamiętać musimy także o tym, że wyszukiwarki pracują w oparciu o niezależne od nas zmienne, przez co informacje o danej marce, odbiorcy mogą pozyskiwać również z innych źródeł. Co możesz zrobić, aby obraz marki był możliwie najbardziej zgodny z Twoimi oczekiwaniami?
- Postaw na edukowanie – zadbaj o to, aby treści powiązane z kampanią na brand dawały odbiorcom kompletną wiedzę, której szukają.
- Na bieżąco analizuj statystyki, aby przekaz był odpowiedzią na potrzeby odbiorców ukryte w historii danych.
- Jeżeli decydujesz się na mniejszy budżet, nie zapomnij o dokonaniu pomiaru liczby wyszukiwań dla Twojej listy SEO.
- Gdy Twoja marka znajduje się na innych, aniżeli Twoja stronach, skontaktuj się z ich przedstawicielami i skorzystaj z dotyczących Twojego brandu danych, którymi dysponują. Zawsze możesz także skorzystać z Pomocy Google.
Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach Google Ads na brand? Być może szukasz pomocy w ich dopracowaniu? Pozostaję do Twojej dyspozycji i serdecznie zapraszam do współpracy.