Początki bywają trudne, ale w przypadku Google Ads wcale nie musi tak być! Ta niezwykle wydajna i atrakcyjna forma promocji pozwala rozwinąć skrzydła w e-commerce i przybliżyć wizerunek Twojej firmy lub marki szerszemu gronu odbiorców, dlatego zdecydowanie warto się do niej przekonać.
Zastanawiasz się jak rozpocząć przygodę z reklamą Twojego biznesu lub sklepu online z pomocą Google? Nie wiesz jak się za to zabrać? Zachęcam do lektury niniejszego artykułu, w którym ujęłam najważniejsze wskazówki w sam raz na start z Twoją pierwszą skuteczną reklamą Google Ads!
Po pierwsze – określ cele i budżet
Przygotowanie to słowo klucz na początek każdej inicjatywy. W przypadku Google Ads warto zacząć od opracowania celów reklamowych, a w tym określenia tego:
- po co tak właściwie chcesz się promować?
- co chcesz z tego mieć?
- ile możesz zainwestować?
Zamierzasz zwiększyć sprzedaż i zyskać wysoki zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS)? Marzysz by dotrzeć ze swoją marką do możliwie największej grupy odbiorców i uzyskać dobrą konwersję? Określ swoje realne oczekiwania, oszacuj ile musisz sprzedać, aby z każdej zainwestowanej złotówki wyciągnąć maksymalny zysk, a największą część budżetu przeznaczaj na kampanie, które pozwolą osiągnąć wyznaczone cele.
Po drugie – zadbaj o witrynę i odbiorców
Aby reklamy Google Ads zyskały lepszy start warto pamiętać o starannym przygotowaniu witryn docelowych, na które kierowały będą kampanie reklamowe. Przyjazna strona główna, formularze, strona kontaktowa, pliki z ofertą produktów, połączenie telefoniczne ze strony internetowej – to właśnie one rodzą konwersję, dlatego im przystępniejsze i atrakcyjne dla odbiorców, tym lepiej (więcej na ten temat znajdziesz tutaj).
A skoro o odbiorcach mowa – czy wiesz jakie są ich potrzeby? Czy masz swój target docelowy i wiesz jak do niego dotrzeć? Przygotowując stronę internetową sklepu czy firmy, jak również reklamy Google Ads musisz o nich pamiętać zapewniając im kompleksowe informacje i formy kampanii, które do nich trafią. Do wyboru masz całą masę sprawdzonych rozwiązań (performance max, kampanie wideo, kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej Google itp.) dlatego warto działać mając z tyłu głowy pytanie – co sprawi, że Klient wybierze właśnie Twoją ofertę?
Po trzecie – czerp z doświadczenia innych
Na początku drogi z tworzeniem kampanii reklamowych Google Ads możesz uczyć się metodą prób i błędów, ale i skorzystać z doświadczeń innych – to pozwoli Ci uniknąć wielu potknięć, a wiem co mówię! Oto kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę:
- Tworząc i optymalizując reklamy kieruj na lokalizację gdy chcesz zwiększyć skuteczność w kampaniach lokalnych – promując np. kawiarnię w Krakowie lub usługi montażu monitoringu w województwie małopolskim skierujesz je do osób, które rzeczywiście mogą i zechcą z nich skorzystać.
- Nie przesadzaj z intensywnością wyświetlania reklam – nawet najlepsza kampania powtarzana zbyt często zaczyna być uciążliwa, a przecież nie chcesz odstraszyć klientów.
- Dokonując konfiguracji kampanii kieruj je na właściwe treści na produkty czy np. formularz kontaktowy. Możesz również postawić na większy zasięg kierując reklamy na klienta, czyli w ramach remarketingu, ukierunkowania demograficznego czy na odbiorców niestandardowych.
- Sprawdzaj swoje poczynania i miej je pod kontrolą – na bieżącą testuj swoje reklamy, obserwuj zmiany jakie wnoszą i optymalizuj w razie potrzeby. Monitorowanie reklam i śledzenie raportów to najlepszy sposób na ukierunkowanie kampanii ku celom.
- Panuj nad stawkami – inteligentne określanie stawek pozwala ustalić ich optymalne wysokości, a co za tym idzie wyższy wskaźnik zwrotu inwestycji i osiągnięcie zamierzonych celów.
- Korzystaj z pomocnych narzędzi – Google Analytics, Google Tag Manager czy Google Merchant Center to wsparcie, które warto wykorzystać w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych. Nie rezygnuj z ich potencjału!
- Nie ograniczaj się do jednego typu kampanii – różnorodność reklam i miejsc ich wyświetlania to efektywniejsze dążenie do celów. Planując kampanie poznaj jakie oferują możliwości i wybierz te, które posłużą Ci najlepiej.
Podsumowując
Jak widzisz zabierając się do działania z głową i kierując się powyższymi wskazówkami, krok po kroku możesz działać i promować swoje produkty, usługi, sklep online, markę czy firmę szybciej niż się tego spodziewasz. Zaczynając już dziś zrealizujesz założone cele zdecydowanie szybciej! Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie rozpocząć przygodę z Google Ads zapraszam do kontaktu!
Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach, ich tworzeniu i znaleźć więcej tipów? Koniecznie zajrzyj na moją checklistę skutecznego tworzenia kampanii i pozostałych wpisów na blogu!