25 maja 2022 | Blog

Kiedy inwestycja w płatne reklamy Google Ads jest grą wartą świeczki?

Zastanawiasz się czasami czy promocja w Google Ads to coś dla Ciebie? Masz wątpliwości, czy w Twojej określonej sytuacji zda ona w ogóle egzamin? Każda inwestycja niesie pewne ryzyko – szczególnie wówczas, gdy nie mamy w danej dziedzinie doświadczenia. Rozważając skorzystanie z płatnych reklam Google Ads i ogromnych możliwości, które oferują warto z wyprzedzeniem przemyśleć cel w jakim chcemy je wykorzystać, a wraz z nim strategię działania. Dobry plan i mądre zoptymalizowanie kampanii może bowiem okazać się najlepszą reklamą dla Twojego biznesu!
Kiedy inwestycja w kampanie Google Ads to najlepszy wybór? O tym, jak również o zaletach wyboru właśnie tej formy reklamy opowiem w niniejszym wpisie!

Dlaczego Google Ads to inwestycja warta uwagi?

Google Ads jest potężnym narzędziem reklamy dla właścicieli biznesów, sklepów online czy prowadzących strony internetowe. Pozwala ono tworzyć reklamy w wynikach wyszukiwania Google, sieci reklamowej Google, jak i na tysiącach partnerskich serwisów internetowych. Dobrze zaplanowane i zoptymalizowane płatne kampanie Google Ads mają zatem ogromną szansę na dotarcie do Twoich potencjalnych Klientów. Pomyśl – przecież w tak licznych zasobach witryn i sieci reklamowej Google z pewnością znajdują się te, które odwiedzają użytkownicy mogący zainteresować się Twoją ofertą.

Wszechstronne podejście oferowane przez Google Ads to zarówno reklamy wizualne jak reklamy produktowe, banerowe, animowane, reklamy video na You Tube, jak również reklamy tekstowe w postaci reklam AdWords bezpośrednio w wyszukiwarce, bądź wysyłane poprzez Gmail (więcej o różnorodności form Google Ads znajdziesz tutaj (tutaj można dodać link to artykuły: Reklamy Google Ads – czym są i na czym polega ich fenomen?) ). Zabawa z różnymi opcjami i optymalizacją reklam pozwala dopasować promocję do nawyków i preferencji Twoich Klientów, a to z kolei wpłynie na Twój sukces sprzedażowy.

Płatne kampanie reklamowe Google Ads – czy ja ich w ogóle potrzebuję?

Aby odpowiedzieć na to podstawowe pytanie, musisz w pierwszej kolejności musisz odpowiedzieć sobie na kilka innych:

  • Jakie efekty chcesz uzyskać dzięki reklamie Google Ads?
  • Czy masz nakreślony jakiś cel dla działań reklamowych?
  • Na jaki budżet możesz sobie pozwolić?

Jedną z podstawowych zalet reklam Google Ads jest to, że dają one gwarancję wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania każdemu – nawet dopiero poczatkującym małym i średnim firmom, dla których jest to opcja niemal nieosiągalna. W internecie stron podobnych do Twojej jest zapewne wiele – często więcej niż się tego spodziewasz! W przypadku mocno konkurencyjnych branż inwestycja w Google Ads zdaje się jedynym rozwiązaniem, które pozwoli Twojej firmie, marce czy produktom zostać zauważonym przez odbiorców. Podobnie sytuacja może wyglądać w momencie gdy chcesz wypromować nowy produkt szybko i skutecznie, przyspieszyć proces organicznego (darmowego) pozycjonowania czy trafić do nowych Klientów i budować świadomość marki.

Płatne kampanie reklamowe Google Ads należą do skutecznego marketingu (SEM), ale i bywają wsparciem dla pozycjonowania strony (SEO). Jeżeli obawiasz się jednak kosztów tego rodzaju inwestycji, możesz postawić na najbardziej opłacalny model kampanii o niskim CPC, który sprawdzi się nawet przy mniejszych budżetach. PPC, czyli Pay Per Click (koszt za kliknięcie) to alternatywa, z którą nie zbankrutujesz, a możesz tylko zyskać.

Ruszasz z nową inicjatywą? Google Ads to coś dla Ciebie!

Google Ads to jak już wspomniałam doskonałe narzędzie promocji dla początkujących firm. Będzie to rozwiązanie idealne gdy założyłeś/aś start-up, sklep internetowy czy nowy biznes, dla którego przygotowałeś stronę internetową. Płatne reklamy w wyszukiwarce to sposób na niskobudżetowe wybadanie zainteresowania produktem czy usługą.

  • Dzięki wykorzystaniu Google Ads można stosunkowo niskim kosztem rozruszać marketingową karuzelę, a przy okazji zobaczyć jak na Twoją ofertę zareagują odbiorcy.

W przypadku nowej inicjatywy w internecie możesz wykorzystać Google Ads do wybadania słów kluczowych i fraz, które najlepiej sprawdzą się do pozycjonowania biznesu w internecie. Nie musisz działać po omacku, zdając się na intuicję, a skorzystać z możliwości jakie oferuje Google Ads. Podczas testowania płatnych kampanii możesz ocenić, które frazy będą właściwe do pozycjonowania, jak i te, które zwiększą konwersję. Jeżeli szukasz w tym zakresie pomocy, mogę wesprzeć Cię we właściwej optymalizacji kampanii Google Ads, aby Twoja reklama obrała właściwy kurs.
Ogromną zaletą Google Ads jest również to, że skutecznie wspierają one sprzedaż. Korzystając z rozwiązań Google Ads zyskujesz przy okazji pełną kontrolę nad kosztami, a przy tym możesz kształtować swoje przychody. W prosty sposób możesz również obliczyć jaki jest zwrot z Twojej inwestycji w daną reklamę, decydujesz o kierunku optymalizacji swojej strony, kampaniach, czy też budżecie jaki chcesz włożyć w daną akcję.

  • Z reklamą w Google Ads zyskujesz główny kanał ruchu na stronie sklepu online czy firmy – także tej, którą dopiero przenosisz do internetu i zaczynasz działania zupełnie od zera.

Elastyczność czy możliwość bieżącego reagowania na sytuację czyni inwestycję w Google Ads atrakcyjną dla każdego kto chce się rozwijać i zacząć zarabiać. Wraz z nią zdobywać możesz także nowych klientów i budujesz rozpoznawalność swojej marki.

Szykujesz specjalną akcję lub wyprzedaż? Google Ads raz dwa wypromuje Twoje pomysły!

Planujesz akcję promocyjną nowości produktowych lub usług? Być możesz chcesz poinformować odbiorców o rabatach bądź specjalnych akcjach z okazji ważnych wydarzeń czy okazji? Bez względu na to jakiego działania sprzedażowego czy promocji dotyczy Twoja inicjatywa – kampania Google Ads zrobi wokół niej sporo szumu!

Poprzez reklamę w Google możesz zachęcać do zakupów online, do skorzystania z kodów rabatowych, celebrować święta np. walentynki czy dzień dziecka, kusić zniżkami na określony asortyment czy usługi, oferować rabaty dla pierwszych klientów, bądź promować atrakcyjne formy finansowania zakupów np. raty 0% czy odroczoną płatność. Twoi odbiorcy zyskują tym samym bodziec do działania tzw. Call to action, tym chętniej podejmując decyzje zakupowe. Regularne działania tego typu zachęcają do zaglądania na Twoją stronę, a wraz z tym powiększają Twój zasięg i budują wizerunek.

Działasz sezonowo lub masz krótkookresowe cele? Kampania Google Ads to idealny wybór!

Za sprawą ogromnej elastyczności kampanii Google Ads, krótkoterminowe inwestycje w płatne reklamy idealnie nadają się dla osób, które sprzedają produkty lub usługi sezonowo, a co za tym idzie całoroczne działania mijają się u nich z celem. Sprzedajesz sprzęt narciarski lub dekoracje choinkowe, albo też organizujesz spływy kajakowe bądź jesteś instruktorem snowboardu? Możesz z powodzeniem wykorzystać Google Ads, aby dobrze wypozycjonować swój biznes w gorącym okresie, czyli wtedy, gdy Twoje produkty lub usługi są pożądane. Branże i sezony, w których możliwe jest skuteczne wykorzystanie płatnych kampanii są niezliczone!

Jeżeli masz do zrealizowania krótkookresowe cele i zależy Ci np. na szybkiej sprzedaży w szczycie sezonu lub poza nim, bądź zgromadzeniu leadów – z reklamami płatnymi możesz ekspresowo zwiększyć swoją widoczność w internecie, a wraz z nią zwiększyć zyski ze sprzedaży, bądź zdobyć założoną ilość kontaktów.

Zależy Ci na skierowaniu odbiorców w określone miejsce? Google Ads pomoże!

Chcesz zaprezentować nowy produkt lub zachęcić do skorzystania z określonej usługi bądź udziału w wydarzeniu? Wykorzystaj Google Ads do skierowania odbiorców pod właściwy adres – Twój Landing Page. Tym sposobem osoby zainteresowane zakupem, skorzystaniem z usługi, webinarem czy pobraniem materiałów z Twojej witryny trafią dokładnie tam, gdzie tego oczekujesz.
Korzystanie z tego rozwiązania pomaga realizować określone cele jak sprzedaż, pobranie Twoich materiałów, uzyskanie zapisów na newsletter czy zebranie kontaktów. Nie jest to opcja pozwalająca na skuteczne pozycjonowanie, gdyż jest ograniczona czasowo, jednak jest dobrym sposobem na uzupełnienie działań marketingowych związanych z Twoim biznesem. Potencjalnych Klientów warto przyciągać na różne sposoby, a jak wiadomo im więcej, tym lepiej.

Google Ads – gdy chcesz wyróżnić się spośród konkurencji!

Jeżeli działasz w popularnej branży i twoje szanse w uzyskaniu wysokich pozycji w ramach organicznego wyszukiwania są niewielkie, nawet przy rewelacyjnych działaniach SEO – Google Ads może wyróżnić Cię z tłumu. Zachęcając potencjalnych odbiorców, promując korzyści ze współpracy właśnie z Twoją firmą lub z zakupu Twoich produktów poprzez dobrze skrojoną kampanię Google Ads nie pozostaniesz niezauważony/a. Tym sposobem możesz odpowiedzieć na te z potrzeb Klientów, o których inni nie pomyśleli i zyskać przewagę. Promuj wyższe rabaty za większe zakupy, darmową wysyłkę dla każdego zamówienia, dodatkowe usługi w ramach pakietu czy zniżki dla pierwszych klientów – daj się poznać od najlepszej strony!

Podsumowując

Opłacalność płatnych kampanii Google Ads zależy od wielu elementów, jednak jedno jest pewne – mądrze prowadzone, dopasowane do Twoich celów, a także efektów, które chcesz osiągnąć mogą dać Ci wiele korzyści. Twoja konkurencja nie śpi, dlatego chcąc zwiększyć klikalności Twoich produktów, usług czy oferty, generować wyższą konwersję, a także sprzedaż i zyski nie obawiaj się wypróbować potencjału Google Ads. Dzięki kampaniom możesz zyskać przewagę i wcale nie musisz przy tym wiele inwestować. Z moją pomocą rezultaty Twoich kampanii Google Ads z pewnością się opłacą, dlatego zachęcam Cię do współpracy!

Porozmawiajmy

Podpowiem czy i jak mogę Ci pomóc zwiększyć efekty reklam oraz odpowiem na Twoje pytania, zapraszam do kontaktu:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności