9 listopada 2022 | Poprzednie wpisy

Co zrobić, by Twoja reklama Google Ads (dawniej reklama Google AdWords) była skuteczna?

Kampanie reklamowe Google Ads (dawniej Google AdWords) są jednym z najpopularniejszych sposobów reklamy w internecie. Źle przygotowana kampania reklamowa może zaskutkować wyższym kosztem reklamy, oraz utratą cennych dla naszej działalności kliknięć. W tym wpisie dowiesz się, co warto zrobić, żeby Twoja reklama w sieci reklamowej Google była skuteczna.

Zadbaj o odpowiednie słowa kluczowe

W Polsce praktycznie każdy użytkownik internetu korzysta z wyszukiwarki oraz usług Google. Użytkownicy wpisują frazy, które ich interesują. Jeżeli nie zadbamy o odpowiednie słowa kluczowe, to nasza reklama po prostu nie będzie efektywna. Jeżeli nasza reklama jest odpowiednio dopasowana do poszukiwanej przez potencjalnego klienta frazy – to wtedy mamy znacznie większą szansę na konwersję. Przykładowo – jeżeli nasza reklama Google Ads (dawniej reklama Google AdWords) ma na celu przyciągnąć klientów szukających gitar elektrycznych, to powinniśmy reklamować się na frazy związane z gitarami elektrycznymi, a nie np. gitarami akustycznymi.

Zoptymalizuj tytuł, opis oraz URL strony

Nasza reklama powinna zawierać słowo kluczowe w tytule, opisie, oraz adresie URL strony. Przy zmianie adresu podstrony warto pamiętać o przekierowaniach – żeby nie utracić organicznego ruchu. Przy tworzeniu opisu pamiętaj też o odpowiednim wyglądzie – przykładowo nie dodawaj niepotrzebnie liter pisanych caps lockiem (np. PROMOCJA) oraz unikaj błędów gramatycznych i ortorgaficznych.

Wezwanie do działania (Call to action / CTA)

CTA to bardzo popularny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów. Wystarczy po prostu dać wskazówkę klientowi – na przykład “Zobacz”, “Zamów”, “Zadzwoń”, “Skontaktuj się”. Taka wskazówka powinna znajdować się w naszej reklamie, oraz na docelowej stronie.
Pamiętaj jednak o tym, by wezwanie do działania pasowało do ogólnego tekstu reklamy. Bezcelowe dodanie takiej wskazówki jedynie pogorszy wygląd naszej reklamy.

Dlaczego warto zainteresować się Google Ads?

Google Ads to unikalny sposób reklamy, który zagwarantuje Ci natychmiastowy wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej. W Google Ads płacisz tylko i wyłącznie za kliknięcia w Twoją reklamę – dzięki czemu już z automatu odrzucasz niezainteresowanych klientów. Twoja reklama wyświetla się też na wielu urządzeniach, a remarketing pozwoli Ci na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, którzy już kiedyś mieli styczność z ofertą Twojego sklepu online. Przykładowo osoba, która przeglądała Twoją ofertę na komputerze, zobaczy za jakiś czas reklamę Twojego sklepu na telefonie – i na odwrót, co może zaskutkować pomyślną konwersją.

Porozmawiajmy

Podpowiem czy i jak mogę Ci pomóc zwiększyć efekty reklam oraz odpowiem na Twoje pytania, zapraszam do kontaktu:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności