28 listopada 2022 | Poprzednie wpisy

Jaki wpływ ma szybkość ładowania strony na reklamę Google Ads?

Prędkość strony ma bardzo duży wpływ na to, jak odbierana jest ona przez naszych potencjalnych klientów. Od zmiany w algorytmie Google o nazwie Core Web Vitals, prędkość strony ma bardzo duże znaczenie jeżeli chodzi o SEO, oraz ogólną ocenę naszej witryny. Dlaczego warto mieć szybką stronę internetową? A co z Google Ads? Prędkość strony w tym przypadku też ma bardzo duże znaczenie.

Szybka strona internetowa – na co Google zwraca uwagę?

Algorytm Google promuje szybkie strony internetowe, które błyskawicznie ładują się nawet na starszych urządzeniach mobilnych, ze słabym połączeniem internetowym. Na co Google głównie zwaraca uwagę?

LCP – Largest Contentful Paint – czyli jak długo ładuje się główna część strony internetowej

Jeżeli LCP naszej strony internetowej jest zbyt długie, to nie tylko dostaniemy niską ocenę od Google i oraz stracimy pozycję w wyszukiwarce Google, ale stracimy też potencjalnych klientów. Większość osób, jeżeli strona ładuje się długo, po prostu z niej wychodzi by udać się na następną. Idealny czas LCP według google to 2.5 sekundy albo szybciej. Jest to wynik stosunkowo trudny do osiągnięcia, jednak zdecydowanie polepsza ocenę naszej strony według Google. Szybka strona internetowa to też gwarancja sukcesu Google Ads. Prędkość strony ma na tą reklamę bardzo duży wpływ – co z tego, że jesteśmy pierwsi w Google, skoro nasza strona ładuje się tak długo, że klient ją po prostu opuści zanim się załaduje?

FID – First Input Delay – Jak szybko przeglądarka odpowiada na interakcję użytkownika ze stroną?

Załóżmy ze strona internetowa już się załadowała. Ale co wtedy, gdy chcemy wejść w interakcję z przyciskiem Call to Action? Kolejne kilkusekondowe ładowanie jeszcze bardziej sfrustruje użytkowników. FID powinien wynosic 100 milisekund albo mniej, jeżeli zależy nam na dobrej ocenie od Google oraz dobrym UX.

CLS – Cumulative Layout Shift – stabilność wizualna strony

CLS to w skrócie zmiana wyglądu strony bez wkładu użytkownika. Sklepy internetowe zazwyczaj nie mają żadnego problemu z tym wskaźnikiem – na nich po prostu nie ma żadnych reklam, a ewentualne newslettery czy promocje wyskakują jako pop-up. Najczęściej takim problem występuje na stronach, na których wyświetlają się reklamy, które często przesuwają layout strony już po załadowaniu się witryny u użytkownika.

Gdzie można sprawdzić Core Web Vitals swojej strony internetowej?

Google daje wszystkich webmasterom możliwość sprawdzenia Core Web Vitals za darmo, na stronie pagespeed.web.dev.

Wystarczy wpisać adres strony, a Google pokaże nam wskaźniki na bazie 28 dniowego okresu gromadzenia danych, oraz porady co zrobić, żeby przyśpieszyć naszą stronę internetową.

 

Porozmawiajmy

Podpowiem czy i jak mogę Ci pomóc zwiększyć efekty reklam oraz odpowiem na Twoje pytania, zapraszam do kontaktu:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Marketing4you Agnieszka Klimas, w celu wysyłki drogą mailową informacji handlowych, marketingowych. Więcej informacji w Polityce prywatności